Mit kérdezz a bébiszittertől? (kattints a képre!)

nanny 155008519_e7023db2cb_m.jpg

Megjelent a könyvem!

FB borítóhoz könyv (281 x 382) (200 x 272).jpg

Dolgozó mami

FIGYELEM, ezen a blogon a kommentelés, kérdezés lehetősége megszűnt, ha kérdésed van, szeretettel várlak az új honlapomon: www. dolgozomami.hu/blog

ÚJ Dolgozó mami honlap!

banner blogponthura.bmp

Utolsó kommentek

Karriertippek és munkajogi tanácsok dolgozó vagy állást kereső kismamáknak, anyukáknak!

2011.05.03. 10:38 Dolgozó mami

Mennyi szabadság jár nekem GYES után?

Címkék: visszatérés munkába gyed/gyes után szabadság kiadása

Sok anyuka gondban van, amikor GYES vagy GYED után visszatérne dolgozni, és jön a macera a szabadságokkal. Ki kell-e venni? Ki kell-e adnia a munkáltatónak, vagy kifizetheti pénzben is? És mennyi jár pontosan? Nem mindegy, hiszen például a bölcsibe, oviba való beszoktatáshoz ezek a szabik nagyon jól jönnek, meg hát amúgy is "jár"... Nézzük tehát, hogy mit kell tudnod, hogyan számolj!

Az, hogy mennyi szabadság jár neked alaphelyzetben, attól függ, hogy ki a munkáltatód, azaz a Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozol, vagy a Közalkalmazottak, vagy Köztisztviselők jogállásáról szóló törvény hatálya alá. Ennek megfelelően több számítási mód létezik, én ma az Mt. hatálya alá tartozó munkavállalók esetét mutatom be. Az alapszabadság mértéke 20 nap, ez a következőképpen változik az életkortól függően:

  • huszonötödik életévétől huszonegy;
  • huszonnyolcadik életévétől huszonkettő;
  • harmincegyedik életévétől huszonhárom;
  • harmincharmadik életévétől huszonnégy;
  • harmincötödik életévétől huszonöt;
  • harminchetedik életévétől huszonhat;
  • harminckilencedik életévétől huszonhét;
  • negyvenegyedik életévétől huszonnyolc;
  • negyvenharmadik életévétől huszonkilenc;
  • negyvenötödik életévétől harminc

munkanapra emelkedik.

A több nap abban az évben illet meg először, amelyikben betöltötted az adott életkort. Vannak pótszabadságok is, fiatal munkavállaló, vak, föld alatt dolgozó, stb... munkavállalók esetén, de nem hiszem, hogy te ebbe a kategóriába tartozol :-) Pótszabadság azonban jár a gyermek után is, mégpedig addig az évig, amelyikben betölti a 16. életévét, s annak a munkavállaló szülőnek, aki a gyermek nevelésében nagyobb szerepet vállal. Erről természetesen írásban kell nyilatkozni a munkáltatónál. További szabály, hogy ha töredék nap keletkezik és ez eléri, vagy meghaladja a fél napot, azt egészként kell számítani.

S hogy mennyi pótszabi jár a csemeték után?

  • egy gyermek után kettő,
  • két gyermek után négy,
  • kettőnél több gyermek után összesen hét nap.

 

De mikor kell kivenni, kiadni?

Főszabály, hogy a szabadságot az esedékesség évében kell kivenni, s a munkáltató köteles ezt abban az évben kiadni. De ugye ha babázol, akkor nem veheted ki a szabadságodat, így értelemszerűen "bent ragad" valamennyi. Ezt a törvény szerint az akadályoztatás megszűnésétől számított 30 napon belül kell kiadni, azaz ha visszatérsz GYED vagy GYES után dolgozni, a szabadságokat a munkáltatódnak ki kell adnia! Ez praktikusan úgy zajlik, hogy a szabadságok kivételével kezdesz, és ha azok elfogytak, akkor jön a tényleges munkavégzés. A "bent ragadt" szabadságnapokat pénzben megváltani kizárólag egy esetben lehet: a munkaviszony megszűnésekor!

És hogy mennyi is az annyi?

Hát, rossz hírem van: ez mindenkinél más, életkor, szülés évében kivett, vagy ki nem vett szabadságok és biztosítási idő megléte vagy meg nem léte függvényében, így csak az általános szabályokat tudom leírni, de ebből már biztosan ki tudod te is számolni a neked járó szabadságnapokat.

A szülési szabadság illetve a TGYÁS folyósításának idejére jár szabadság, és a GYED első évére is. (Eme post megjelenése óta változott a törvény, kattints ide, hogy megtudd, a GYED alatt mennyi szabadság jár neked) A gyermek után járó pótszabadságok abban az évben, amikor született a kicsi, teljesen megilletnek, utána pedig a GYED első évére időarányosan. A későbbi években csak akkor jár a két nap pótszabadság, ha visszamész dolgozni, és ez is időarányosan számítandó - azaz ha mondjuk nyáron, júliusban csatlakozol újra a céghez, és egy gyermeked van, akkor csak 1 nap jár arra az évre.

Minderről természetesen a munkáltatódnak kéne tájékoztatni, amikor jelzed neki, hogy visszatérsz dolgozni, de jobb, ha te is tisztában vagy a jogszabályokkal, illetve a számítási móddal.

 

(photo by spaceodissey)

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dolgozomami.blog.hu/api/trackback/id/tr842856087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rebe1978 2011.10.03. 14:48:43

Kedves Ágnes,
Szeretném segítségedet kérni, hogy mennyi szabadság jár nekem a gyes után? 1978. 01. 03-án születtem, ikerlányaim 2008. 06. 12-én. Ettől a naptól voltam GYAS-on, a GYED-et 2008. 11. 27-én kezdtem. A tgyás megkezdése előttről 17 nap a maradék szabadságom. A munkáltatóm 49 nap szabit állapított meg nekem, amit kifizetnének, mivel október 10-től már munkába is kell állnom, így nem kell letöltenem. Jól számoltak? Megmondom őszintén én többre számítottam. Segítséged előre is köszönöm, üdv.: Bea

Dolgozó mami 2011.10.05. 17:28:21

@rebe1978: Kedves Bea!

Nem írtad hogy hol dolgozol, azaz Mt. hatálya alá tartozó munkavállaló vagy-e, vagy közalkalmazott, köztisztviselő? Ettől függően is változhatnak a számok...
A fenti cikk az Mt. hatálya alá tartozó dolgozókra vonatkozik, s elég részletesen leírtam, hogy mit hogyan kell kiszámolni. Bár nem vagyok bérszámfejtő :-), de nézzük: 2008-ban az általad írtak szerint 17 nap ki nem vett szabid volt; 2009. 11. 27-ig jár neked fizetett szabadság (a GYED első évére), s mivel ebben az évben töltötted a 31. életévedet, ezért itt már 23 nap jár egész évre, de neked időarányosan csak 20,85 nap, azaz felfelé kerekítve 21 nap. 17 + 21 = 38, ehhez jön még hozzá a gyerekek utáni pótszabi, a szülés évében ez teljesen jár, ahogy a cikkben is írtam, utána pedig a GYED első évére időarányosan. Ez tehát plusz 4 és még egyszer 4 (mert ugyan ez időarányosan 3,6 lenne, de törtnapot felfele kell kerekíteni). Nekem így 46 jött ki...
Ehhez jön még az idei szabid, amikortól elkezdesz dolgozni, de ezt nem kifizetik, hanem kiadják, s mivel idén lettél 33 éves, 24 nap + 4 nap gyermek utáni szabi időarányos része jár még neked. Lehet, hogy nem is jártál rosszul? :-) (De mondom még egyszer, nem vagyok bérszámfejtő, így meglehet, hogy ők mást számoltak és az a jó számítás).
De ha bizonytalan vagy, nyugodtan kérdezz rá a cégnél, hogy pontosan mondják el, hogyan számoltak.
Üdv:

Ági

rebe1978 2011.10.16. 13:31:48

@Dolgozó mami:
Kedves Ági,
Munkavállalóként dolgozom. Rá fogok kérdezni mégegyszer majd a cégnél a napok számára. Egy kérdésem lenne még: a szabadságot a régi munkaszerződés szerint kell megfizetni, az emelt bérrel, ugye? azt a részét is ami a ki nem vett szabi volt, vagyis a 17 napot? vagy azt a 2008-as bérem szerint? köszönettel: bea

rebe1978 2011.10.16. 13:36:27

még annyi információ, hogy a régi munkaszerződésem szerint 8 órában dolgoztam, értékesítési ügyintézőként, most jelenleg más lesz a munkaköröm, 7 órában, a bérem nem változott, illetve annyit hogy időarányosan csökkent a 7 óra miatt. Ebben az esetben a 8 órás emelt munkabéremmel kell számfejteni a szabadságot? a 2008-as ki nem vett 17 napot is e szerint kell, vagy azt a 2008-ban érvényes munkabérrel?

Dolgozó mami 2011.10.21. 21:13:14

Kedves Bea!

A szabadságokat a mindenkor érvényes munkaszerződésben rögzített idővel fizetik ki, azaz a 8 órával (ha még az van érvényben) ha csak meg nem változtatjátok hamarabb a munkaidőt. A te érdeked az, hogy a szabadságok kifizetése után írd csak alá a 7 óráról szóló módosítást (vagy aláírhatod hamarabb is, de csak onnantól lépjen életbe), hiszen különben minden napra 1 órával kevesebbet számfejtenek. A tv szerint az emelt bérrel kell megkapnod, de ezt a legkevesebb cég tartja csak be (persze ettől a törvény még törvény, csak hát ne lepődj meg, ha ebben nem lesznek nagyon partnerek, mert a tapasztalataim alapján a legtöbb helyen ezt mintha nem is vennék figyelembe a munkáltatók).
Sok sikert!

Ági

martisaa 2011.11.09. 11:32:21

Kedves Ági!

Segítségedet szeretném kérni a szabadságaim kiszámolásához.
Mt. hatálya alá tartozó munkavállaló vagyok.
1972. november 16.-án születtem
4 gyermekem van
1996.05.22.
1197.07 23.
2003.12.12.
2003.12.12.
2003.04.hónaptól táppénzen voltam ikerlányaimmal,akik 2003 12.12.-én születtek meg.
2004.01.12.-étől Tgyás
2004.04.28.-tól Gyed (bár ezt nem értem,hiszen nincs meg a 168 nap)
2005.12.13.-tól
Jelenleg,Gyet-en vagyok itthon 12.31.-éig
Valószínű,nem fogok tudni visszamenni ide dolgozni a beosztás miatt,így a felmondás mellett döntöttem.
6 órás munkaviszonyban dolgoztam,mennyivel kell számolni a szabadságok kifizetésénél?
A munkáltatóm huszonvalahány napot állapított meg szabadságnak,de én ezt nagyon keveslem.
Segítséged,előre is köszönöm
Üdv,Márti

Dolgozó mami 2011.11.24. 20:14:12

@martisaa: Kedves Márti!

Bármennyire is számolgatok, nem értem az általad leírt adatokat. A TGYÁST legkésőbb a szülés napjától kell kivenni, tehát nem értem, hogy miért van neked a 2003. decemberi szülés után csak következő év január 12.-étől TGYÁS-od. (ezeket az adatokat a céged adta meg neked?) De ennek ellenére próbálok neked alapelveket leírni: a szülési szabadság illetve a TGYÁS folyósításának idejére jár szabadság, és a GYED első évére is az ikrek után. A korábbi két gyermek után gondolom visszamentél dolgozni, és akkor megkaptad a szabikat, tehát ők már csak a pótszabadság miatt jöhetnek szóba. A gyermek után járó pótszabadságok abban az évben, amikor születettek az ikrek, teljesen megilletnek, utána pedig a GYED első évére időarányosan. A későbbi években csak akkor jár a két nap pótszabadság / gyermek, ha visszamész dolgozni, és ez is időarányosan számítandó. A pótszabi egy gyermek után kettő, két gyermek után négy, kettőnél több gyermek után összesen hét nap, mégpedig addig az évig, amelyikben betölti a 16. életévét. DE! ha ezt az apukájuk igénybe vette már, vagy veszi most is, akkor neked nem jár, akkor csak az alap szabival kalkulálhatsz.
Így tehát az ikreknél a TGYÁS időszaka és a GYED első éve az, ami szóba jön nálad, mint szabadságra jogosító idő + az esetleges pótszabik. Az életkorod alapján, mivel a 31-et betöltötted 2003-ban, évi 23 nap volt a szabid, 2004-ben is ennyi jár egy évre, tehát időarányosan nézve a majdnem fél évnyi TGYÁS és egy évnyi GYED durván másfél év szabit ad ki, azaz így durva becslés alapján kissé többnek kéne lennie – még pótszabi nélkül is - mint a huszonvalahány. Sőt, ha azt nézem, hogy a GYED-ed 2004.04.28.-tól egy évig tartott, akkor a 2005-ös évre eső maradék időszakban (mivel ebben az évben már betöltötted a 33. életévedet) 24 nap szabi jár éves szinten.
Még bonyolíthatja a helyzetet az, hogy nem tudom, 2003-ban mennyit vettél ki az éves szabidból, maradt-e ott valami, vagy teljesen kivetted?
De mivel nem teljesen egyértelműek nekem az általad megadott időszakok, azt javaslom, hogy nyugodtan kérdezz vissza, elmondva, hogy tudod, közel 1,5 évre jár szabi, s ha minimum 23 napod volt egy évben anno, 2003-ban, akkor másfél x 23 kissé többnek tűnik.
A szabadságokat azzal a munkaórával fizetik ki egy napra, amennyi a szerződésedben volt, azaz egy napra 6 órányi bért fogsz kapni.

Üdv:

Ági

martisaa 2011.11.24. 21:16:01

@Dolgozó mami: Kedves Ági4

Köszönöm válaszod!

Ezek az adatok a születési anyakönyvi kivonatok hátán vannak,dátummal pecséttel mikor a cég igényelte,így ezekkel tudok szolgálni.
Gondolom ezért van az ,hogy nem jön ki a 168 nap 2004.04.28.-áig

Újabb "probléma "lépett fel,ugyanis 2003 április közepétől táppénzen voltam egészen a lányok születéséig (12.12),viszont a munkáltatóm azt mondja abban az évben kivettem a szabadságaimat.Képtelenségnek tűnik,hogy kivettem az összes szabimat januártól áprilisig,úgy,hogy se nyárra se egyébre nem gondoltam,hiszen akkor még nem tudtam,hogy terhes leszek....Na de ez még ellenőrzés alatt van.Erre az időszakra a 7 nap pótszabival azért számolhatok ugye?

A Tgyás és Gyed első évére szóló pótszabikat 7-nek vehetem? vagy ott kevesebb?
Gyes idejére tudom nem jár szabadság,de mi van a pótszabikkal?Jár valami? Ikrek miatt 2010.12.31-ig voltam Gyesen.
Jelenleg Gyet-en vagyok 12.31-ig Ez az időszak minek számít?Erre az évre jár az alapszabi,ami most már 27+ a pótszabik 7?

Üdv,Márti

Dolgozó mami 2011.11.27. 15:16:03

@martisaa: Kedves Márti!

A szabadságokat - jogszerűen működő munkáltatónál - nyilván kell tartani, ki kell írni, engedélyeztetni kell, tehát nyoma kell, hogy legyen, hogy te kivetted-e vagy nem. Remélem, megtalálják ezeket az iratokat. A pótszabadságokat félre értetted, törvény szerint szabadság megillet a baba születésének évében, illetve a GYED első évére időarányosan, de utána csak akkor, ha dolgozol. A nagyobbak után tehát nem jár szabi, vagy ha az apukájuk dolgozik, akkor ő veheti ezt igénybe. Az alapszabadság is így jár, tehát a GYED letelte után semmilyen szabadság nem jár, míg újra dolgozni nem kezdesz. Neked tehát csak a TGYÁS? GYED időszakára jár az alapszabi + az ikrek utáni napok. Ha nem mész vissza dolgozni, akkor a bent ragadt szabadságaidat pénzben meg kell, hogy váltsák. Javaslom, hogy egyeztess újra a céggel, mert a 2003-as szabadságokat amúgy is érdemes lenne tisztázni, s én a helyedben ezeket a zavaros dátumokat is megkérdezném.
Sok sikert!

Ági

martisaa 2011.11.27. 17:14:38

@Dolgozó mami:
Köszönöm a választ!

Igen,a 2003-as év tényleg zavaros...én azt mondom,hogy nem vettem ki az összes szabimat,és májustól pedig tp-en voltam.Ők azt mondják,hogy az összest kivettem májustól folyamatosan 3 hétig 2-3 nap-os megszakítással.Ami már alapból hihetetlen,hiszen a nyár közepén ebben a beosztásban senki nem vehetett ki folyamatosan 3 hét szabit,főleg 2-3 napos megszakítással,nem törődve a kollégákkal,na és akkor még nem beszélve arról,hogy ha így volt akkor gyakorlatilag nem gondoltam a karácsonyi időszakra sem,amikor kellett volna a szabadság...és persze ebben az említett időszakban már több hónapos veszélyeztetett terhes voltam,így tuti hogy nem voltam fizetett szabadságon hanem táppénzen,ahogy azt az orvos májusban mondta.

Most ők 33 nap alapszabit mondta a tgyás és gyed első évére.Akkor erre jön még a valamennyi pótszabi,ugye? időarányosan azt hogy tudom kiszámolni mennyi?

Nem megyek erre a munkahelyre vissza dolgozni az időbeosztás miatt,de egy másikra igen.Akkor ez azt jelenti,hogy akkor járna még szabadság ha erre a munkahelyre mennék vissza,vagy hogy egyébként visszamegyek dolgozni?

A bérszámfejtési papíromon Tgyás kezdete 2003 12.31.-e szerepel,míg az anyakönyvi kivonat hátán 2004.01.12. szerepel.Ezzel mit tudok kezdeni?

Azt hogy tudom kiszámolni,hogy mennyi pénzt fogok kapni a szabadságmegváltással? a régi béremet kell venni,vagy a mostanit,vagy egy harmadikat? és azt mivel osszam ? Nem értek én ehhez :) :)

Sokat segítettél eddig is,köszönöm,Márti

Dolgozó mami 2011.12.23. 22:23:32

@martisaa: Kedves Márti!

A ki vett, vagy ki nem vett szabadságok ügyében csak azt tudom mondani, hogy egyeztess a céggel, ha szerinted nem lett kivéve, akkor kerestesd elő a nyilvántartást. Ezt a munkáltatónak kötelező vezetnie, így tiszta vizet önthettek a pohárba. A pótszabadságot időarányosan úgy kell számolni, hogy ha egy évre, azaz 365 napra jár 2 nap, akkor ha mondjuk április 28.-áig voltál GYED-en, akkor a GYED időszakára 118 napra jár, azaz 118 / 365 = 0,3233, s ezt beszorozzuk a 2 nappal így jön ki 0,6 nap, amit felfelé kerekítünk. Tehát a szülés évére 2 nap, a GYED évére pedig 1 nap pótszabi jár. A jelenlegi munkahelyedre ha visszamész, akkor ezt a szabit kiadják, ha pedig nem ide mész vissza, tehát megszűnne a munkaviszonyod, akkor kifizetik. Törvény szerint a szülési szabadságról visszatérő nő bérét ugyanúgy kell megemelni, mint az időközben ugyanabban a munkakörben dolgozók bérét, s a szabikat is ezzel az emelt bérrel kéne már megkapnod. De ezt sajnos nagyon kevés cég tartja be :-(

Sok sikert!

Ági

demko.anita 2012.01.15. 18:50:09

Kedves Ági!
1980.05.19-én születtem. Egy Kft-nél dolgoztam 2001.04.01-től 2012.01.05-ig.Jelenleg még gyesen vagyok, de 5-én közös megegyezéssel felmondtam, mert másik munkahelyre megyek dolgozni. Munkáltatóm összesen 23 nap szabadságot számolt ki nekem a gyed idejére. Gyermekeim 2007.02.08.-án és 2009.10.01-én születtek.

2007.01.04 -én még dolgoztam
2007.01.05 - 2007.06.21 TGYÁS
2007.06.22 - 2009.02.08 GYED
2009.02.09 - 2009.09.01 GYES

2009.09.02 - 2009.10.06 TGYÁS
2009.10.07 - 2011.10.01 GYED
2011.10.02 - GYES

Nem tudom, hogy az első gyed időszakára még a régi szabály szerint kell-e számolni a szabadságot? Illetve a munkáltatóm szerint csak az első gyereknél kell számolni a szabadságot a második gyerekre nem , mert gyesen voltam amikor született.
Érdekelne, hogy akkor összesen most mennyi szabadságot kellene kifizetniük?

Köszönöm a segítséget.
További szép napot!

Anita

Dolgozó mami 2012.01.29. 14:36:15

@demko.anita: Kedves Anita!

Az Mt. 130. §-a szerint: "(2) A munkaviszony szünetelésének időtartamára a következő esetekben jár szabadság: a) a keresőképtelenséget okozó betegség tartamára;
b) a szülési szabadság tartamára; c) a gyermek gondozása vagy ápolása miatt kapott fizetés nélküli szabadság [138. § (5) bekezdés] első hat hónapjára"
Tehát az, hogy te GYES-en voltál, elég rossz kifogás, hiszen amikor megszületett a második baba, pontosabban már előtte, szülési szabadságra váltottál. Tehát mindkét gyermek után jár a szabi, és mindkettő esetén - hiszen a fizetés nélküli szabadságot 2011. augusztus 1-je előtt kezdted meg, még 12 hónapra jár, nem 6 hónapra, ahogy a fenti törvényben van.
Tehát így már mindkét gyermek után ki tudod számolni a fentebb írtak alapján a szabit: jár a szülési szabadság időtartamára, s a fizetés nélküli szabadság első 12 hónapjára! Nézd meg, hogy abban az az évben, amikor ezek az időszakok voltak, hány éves voltál, ennek megfelelően hány nap szabi járt neked (ezt is megtalálod fent), s így könnyedén megvan a végeredmény. Ha az apuka nem vette igénybe a pótszabikat, amik a gyermekek után járnak, akkor még azzal is számolhatsz (vigyázz, ahogy fentebb írtam, a születés évében 2 nap jár az újonnan született gyerekre, utána pedig a fizetés nélküli szabi első évére időarányosan).
Ha mégsem menne itt találsz egy szabadságkalkulátort: szuloklapja.hu/baba/body/kalkulator_szabadsag_nyito.php?uzenet=siker

Üdv:

Ági

Szilke1 2012.06.11. 11:20:53

Kedves Ági!
Segítségedet szeretném kérni, mennyi szabadság jár nekem a Gyed lejárta után. 1978. februárjában születtem, 10 éve dolgozom pedagógusként ugyanabban az iskolában. 2010. jún. 22-től Tgyás-on voltam, 2010. nov. 28-ig. 29-től Gyed-en. Idén mennék vissza dolgozni a szabadság kivétele után, teljes munkaidőben. (2012. jún. 22-én jár le a Gyed, akkor tölti be lánykám 2. életévét.) Szülés előtt 2 hétig voltam betegállományban. Köszönöm válaszodat, segítségedet! Szép napot! Ildi

Dolgozó mami 2012.07.10. 20:30:29

@Szilke1: Kedves Ildi!

Korábban már megválaszoltam ezt a kérdést, de most látom, hogy valami miatt nem jelent meg, elnézésedet kérem. Ha még aktuális a kérdésed, itt a válasz: a szabadságok kiszámítására készítettem egy cikksorozatot az új blogomon, azzal a céllal, hogy mindenki maga ki tudja számolni a neki járó szabadságot. Közalkalmazottaknál szükség van a fizetési osztályra, és fokozatra, hiszen ettől függ a szabadság mértéke... mivel ezt nem írtad meg, nem is tudnám kiszámolni neked :-) De semmi baj, hidd el, saját magad is hamar meg tudod csinálni.
Itt találod azt a postot, ami a szabadság kiszámolásáról szóló alapvető tudnivalókat tartalmazza: dolgozomami.hu/gyed-gyes-utani-visszateres/hogyan-szamoljam-ki-magam-a-szabadsagomat-1-resz
s itt azt, ami kifejezetten a közalkalmazottak szabadságáról szól: dolgozomami.hu/gyed-gyes-utani-visszateres/kozalkalmazottak-szabadsaga-tudnivalok-a-szabadsagrol-4-resz
Kapj elő egy papírt, tollat, számológépet, s hidd el, 10 perc alatt meg vagy vele (pláne, ha matektanár vagy :-))
Üdv:

Ági

freelander1 2012.09.12. 15:32:23

Kedves Ági!
Egy ikres és egyben apás kérdés:
Ikreink 2007-ben születtek, én a feleségemtől 2009-ben vettem át a GYES-t (ő visszament dolgozni, szabadságai, stb. rendezve voltak). Közben történt költözés, meg sokminden, lényeg, hogy még mindig kormánytisztviselő vagyok, de nem fogok tovább a régi helyemen dolgozni, fel kellene bontani a munkaviszonyt. Jár ebben az esetben szabadság (illetve annak megváltása)?
Többszörösen is gondban vagyok, mert ugye én nem szültem, az ikrek miatt elég sokat is voltam távol, meg tovább dolgozni sem akarok ott. Előre is köszi a kacifántos kérdésemre a választ.

Fodor Andrea 2015.06.30. 16:24:54

Kedves Âgnes!
2013februárjába dolgoztam utoljâra ,végig tp-zen voltan szept.29.èn született meg 3.gyermekem ettöl a naptól voltam Tgyàson 2014.màrc.29.ig.2014.màrc.30-tól gyeden vagyok 2015szept.29.ig!viszont oktobertől dolgozni szetetnèk!Beszèltem a munkâltatóval hogy szâmoljâk ki a bent maradt szabimat 26 napra szâmoltâk ki èn keveslem!ön szerint jól van kiszâmolva?a szülés előtti szabi pótszabival együtt nem jâr pluszba?köszönöm vâlaszât☺
süti beállítások módosítása