Anyukaként biztosan te is olyan munkahelyet szeretnél, ahol nagy valószínűséggel nem leszel vörös posztó mindenki szemében, mert néha beteg a gyerek, vagy nem vállalod a „kötelező” túlórákat. Ha ilyen helyet keresel, vagy ismerősök, barátok révén, esetleg a sajtóból tudod, hogy ilyen anyabarát vállalat van a környékeden, mindenképpen érdemes ide pályázni. De ha nem kifejezetten ilyen hozzáállású a cég, egyszerűen csak tetszik neked, szívesen dolgoznál ott, akkor is használhatod a közvetlen pályázást, mint álláskeresési eszközt (erről, és a többi álláskeresési eszközről itt találod az összefoglaló cikket).
Nem kell feltétlenül, hogy legyen meghirdetett üres pozíció, egy jól elkészített, figyelemfelkeltő pályázati anyaggal, kis utánajárással és kutakodással könnyen a HR-es, vagy s a szakmai vezető „szeme elé” kerülhetsz. Mint minden pályázásnál, itt is az az első lépés, hogy van egy jól felépített, testre szabott önéletrajzod, ami minden fontos információt tartalmaz rólad, és kellőképpen kihangsúlyozza azt a hasznot, amit te a vállalatnak nyújtani tudsz.
A következő lépés az, hogy utánanézel a cégnek, és az elmúlt időszak fontos hírein átrágod magad. Így képbe kerülsz a vállalati történésekkel, amire esetleg hivatkozhatsz a kísérőleveledben – új pénzügyi szolgáltató központot hoznak létre, hoppá, én meg könyvelő vagyok :-), vagy hamarosan újraszervezik az ügyfélszolgálatot, és nézd már, én a korábbi munkahelyeimen két ilyen átszervezést már levezényeltem :-). Nemegyszer megtalálható a nyilatkozók között a személyzeti döntéshozó is, hiszen ha személyzeti témákról szól a cikk, őt fogják idézni. És hogy miért kell ez neked? Mert a „Tisztelt Hölgyem/Uram!” címzésű levelet soha nem olvassák olyan figyelmesen, mint a „Tisztelt Repka Ágnes!” kezdetűt. A személyre, névre szóló pályázat mindig sikeresebb. Ha ilyen módon nem sikerül kiderítened a nevet, nyugodtan felhívhatod a recepciót, portát, és egyszerűen megkérdezheted, hogy kinek címezheted az anyagot, mert biztos szeretnél lenni, hogy jó helyre, jó kézbe kerül. A legtöbb portás, recepciós segítőkész, ha megfelelően udvarias hangnemben szólítod meg, és érezteted vele, hogy ő a fontos információ birtokosa. De ha ennél bátrabb vagy, alkalmazhatsz „fejvadász” módszereket is, kiadva magad egy szakdolgozatot író hallgatónak, aki a HR vezetővel, vagy a toborzási specialistával szeretne kapcsolatba kerülni, néhány szakmai kérdés erejéig. Néha még jobb, ha nem a személyzeti osztály egyik tagjának, hanem a szakmai vezetőnek küldöd az anyagot, hiszen ő tudja a legjobban, hogy milyen ember kell neki a közeljövőben, a legtöbb helyen a HR osztály csak később kapja meg az információt a munkaerő-igényről, és milyen klassz is lenne, ha te már akkor ott lehetnél a vezető fejében, mint egy potenciális jövőbeli munkavállaló. Figyelj azonban nagyon, hogy mindig pontosan írd a nevet, én eleinte fel voltam háborodva a „Tisztelt Repka Attila!” címzésű leveleken, mert mi az, hogy egy nő nem lehet vezető, csak férfi…? :-)
És miután elküldted, mindenképpen jelentkezz be a cégnél telefonon, finoman udvariasan érdeklődve, hogy megkapták-e, és nyitottak-e egy személyes találkozóra. Ha most nem, akkor próbálj meg abban maradni a telefonálóval, hogy akkor egy adott idő múlva keresheted-e újra, és név szerint őt keresd a következő alkalommal. Nem biztos, hogy az első alkalommal azonnal interjú és állásajánlat lesz, de minél több helyen jársz el a fent említett módon, annál több potenciálisan „beérő” pályázatod lesz.
Önéletrajzot írnál, pályáznál, de nem tudod, hogyan kell? Iratkozz fel most a Dolgozó mami hírlevélre, és ingyen megkapod az önéletrajzírásról szóló hírlevél sorozatomat (amit ugyan kifejezetten anyukáknak készítettem, de apuka is hasznosíthatja a benne írtakat). A hírlevélben adott tanácsaimmal fokozatosan, lépésről lépésre javítjuk ki az önéletrajzod gyenge pontjait! Érdekel? Kattints ide!
(photo by Russel Chopping)
Utolsó kommentek